torsdag 6 augusti 2009

Jag vill gå till jobbet, tänka sig...

Oki, första veckan blev inte som jag hade tänkt mig viktmässigt, men som min syster så klokt sa så ska jag inte haka upp mig förmycket på minsta lilla hekto och hur lite jag väger så länge som jag mår bra. Men för min skull för att visa mig själv att jag kan gå ner i vikt om jag bara kommer ihåg att träna och äta. Vi får se hur denna vecka förflytit på måndag.

Denna vecka har dock gjort ett stort intryck på mig då jag börjat jobba. Jag har i fyra dagar tagit hand om barn i åldrarna 13 månader upp till ca 5år. De äldre är härliga att konversera med men de yngre vinner mig snabbt över tackvare deras charm. Jag har förälskat mig i en liten kille på ca 1 ½ år. Han är så gosig och mysig och kramgo och jag vet inte vad. Jag vill ha med honom hem, fast jag vet att jag inte får. Men det vore kul att visa Magnus att barn kan vara underbara små människor och inte monster som bara skriker och bajsar.

Trots att jag måste gå upp varje dag för att gå till jobbet så ser jag fram emot att träffa alla de små barnen. Jag försöker fortfarande hitta min plats bland alla fröknar och lista ut vad som behöver göras och när. Men det går lättare för varje dag. Om inte annat så hjälper barnen till att lyfta min vardag till nya höjder. Längtar tills imorrn...

Inga kommentarer: