måndag 17 maj 2010

Vecka 2, dag1

Hejsan, denna dag hade behövt bättre planering men men det blev som det blev. Hade tänkt att träna men slutade för sent från jobbet så jag hann aldrig dit. Hade kankse gjort det men behövde planera maten till denna vecka och sedan laga maten tills idag och äta maten och sedan åka och handla till veckan. Så nu sitter jag här lite sur på mig själv att jag inte gick en morgonpromenad innan jobbet.

I morgon blir det tajt med träning också. Börjar 7.30 så någon morgon promenad blir det inte. Och har dessutom tagit på mig en stängning på jobbet så träningen kl.17 kan jag glömma då jag slutar 17.30. Väl hemma ska jag laga mat och förbereda för utvecklingssamtal. jag får sikta på att ta en riktig kvälsspromenad. Har jag tur så får jag med sambon också.

Något kul som händer imorrn är att vi på jobbet ska ha en stegräknartävling på jobbet i en vecka. Från kl.12 imorrn till kl.12 nästa tisdag. Jag kommer att röra mig så mycket som möjligt när kan kan för att få mina siffror att stiga. Denna vecka är dock mycket rörigare óch full packad än vanligt så det kommer att bli svårt att få in träning på gymet, tyvärr.

Just det min mat denna dag har bestått av:
Frukost: Pumpabröd, avokado och skinka
Mellanmål: 1½dl typ kesella med 2 msk funlight jordgubb
Lunch: Kyckling och pasta sallad (egen gjord)
Mellanmål: Lite kyckling
Middag: Kyckling med sparris, brysselkål, morot och senapssås (mycket god, kommer att upprepas) Till detta dracks citronvatten (helt enkelt vatten med lite pressad cirton i samt en citronskiva)
Extra mål: ½ päron (magen var hungrig)

Detta var denna dag i typ sin helhet. Hade konstigt nog svårt att somna igår kväll så just nu är jag mycket trött. Kommer nog att hoppa i säng snart. Hoppas eran dag varit bra, godnatt.

Inga kommentarer: