måndag 28 januari 2008

Mötet 080125

Jag träffade min tränare Linda idag. Wow, kan nog bara önska att se ut så men önska kan man ju får göra. Det kändes kul att äntligen få sätta igång, eller nästan iallafall. Jag fick pröva två av alla maskiner som fanns men det vara bara så att corren skulle få lite bilder på vårt första möte.

Vi satte oss sedan ner och pratade lite om vad jag vill få ut av denna upplevelse och vad ska ändra för att min träing ska bli så bra som möjligt. Att ändra på mina matvanor kommer nog att bli svårast, jag ska skriva en kostdagbok i en vecka från och med måndag för att Linda lättare ska kunna se vad jag äter, när och hur mycket. Det kommer att bli svårt men Linda och min underbara sambo Magnus har lovat att hjälpa mig. Magnus har även lovat att försöka ändra hans matvanor så att det ska bli lättare för mig att börja mitt nya liv.

Linda sa att jag skulle gå ut och gå i rasktakt en halvtimme varje dag och så fort jag kom hem satte jag igång. Jag har en runda runt stångån som blev perfekt. Jag kände direkt att det var skönt att vara ute och gå och jag blev full av energi. Ibland kan det vara skönt att gå själv men annars ska jag försöka få min syster eller min sambo med mig på promenaderna.

Jag kan nog lova er att om fem månader kommer det att vara en helt ny Maria som skriver. Håll tummarna!!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Nu har jag hittat hit, Blir nog bra det är ska du se, jag hänger gärna på runt ån i den mån jag kan.
/ syster Anna

MariaPetersén sa...

Vilken toppen syrran jag har!!!