måndag 13 juli 2009

Blått, blått, blått...

Himlen är blå, å vad det är skönt att leva då...
Solen tittar fram kanske bara för en stund men det räcker för mig. I småland regnade det också, vi passade på att ge oss ut i skog och mark för att plocka lite kantareller vid ett uppehåll men det tog inte lång tid innan vi blev dyngsura på grund av spöregn så det vara bara att vända hem igen. Men vi begav oss inte tomhänta hem, ca ½ kg svamp fann vi i skogen så vi hade några små leenden när vi vandrade hemåt. För att komma från huset lite trots regnet begav vi oss till Vimmerby för att se o det hände något där, tyvärr inte. Men vi hittade en skylt till NÄS där Astird Lindgren växte upp så vi begav oss dit och gick runt lite. Sedan hamnade i på folkrace i ca 5 minuter då vi kom precis när sista loppet kördes. Att titta på folkrace var kul och de påminde om stunder då jag följt med min pappa och tittat för i tiden.

I går åkte vi hem för att fira Magnus farfar som fyller 99 år idag. Han är en pigg och glad gubbe som tar sig fram dag för dag. Efter kalaset med fika och tårta begav vi oss till min farmor som hjälpte oss att putsa och ansa svampen, vi ville även se om vi plockat rätt svamp, och som tack fick hon några som skulle kunna räcka till en lite god svampmacka. Sedan blev det två parti RACK-O, underbart spel, innan vi begav oss em, trötta och slutkörda.

Idag är det tvättning som gäller samt lite sollapning om jag hinner innan solen försvinner. Håll tummarna...

1 kommentar:

annica sa...

Hej i solen=)
Har inte kunnat hämta varorna än, då Therese blive sjuk, men hämtar så fort jag kan så får vi höras av och träffas=)
Kram