söndag 26 juli 2009

Medans vi väntar...

Jag räknar ner till v.32 och starten på min karriär som förskollärare. Under tiden passar jag på att ha lite kul. I går (lördag) åkte jag, Magnus och min pappa till Mantorp park för att gå på Veidec festivalen och se och lyssan på härliga bilar. Vi var där nästan hela dagen vilket min fina solbränna i ansiktet bevisar. Fina ränder man får efter solglasögonen.

När vi var där träffade vi några "låtsatssläklingar", en som jag inte sett på länge och tre som jag aldrig träffat förut, det var väldigt trevligt. Efter vår tid vid banan så for vi hem till mina föräldrar och åt lite gott grillat med både mina och Magnus föräldrar. Vilket underbart sätt att sluta dagen.

Idag fick jag gå upp tidigt för att leda söndagsskolan men tyvärr så kom det inte några barn till mässan, vilket resulterade i att jag fick sitta med under hela mässan denna gång vilket inte händer så ofta då jag på senare tid oftast har haft hand om just söndagsskolan när jag är där.

Just nu gör jag inte så mycket, Magnus är nere i sin sommarstuga och fixar lite med hans familj, jag hade gärna varit där också men eftersom jag skulle jobba i morse gick inte det. Jag ringde förut för att höra hur det hade det och det var soligt, fast lite moln, och de hade precis fått besök av lite släktingar som var på genomresa.

Utanför fönstret kan jag höra LFC spela. Hade velat gå men just nu räcker inte ekonomin till något. Jag lever tyvärr av Magnus fram till min första lön i September. Sånt är livet ibland.

Inga kommentarer: