fredag 13 juni 2008

Då var detta gjort...

Idag var det den sista fotograferingen inför slutet av fixa forman med Corren. Men innan dess var det den sista vägningen och mätningen med Linda, det gick bra. Jag kan meddela att det blev en för mig stor viktminskning trots att jag varit sjuk jättelänge. Jippie!!! Siffrorna kommer att stå i Correns sista reportage om oss så jag skriver inte ut dem här riktigt än. Mätningen visade också att jag tappat cm på alla ställen förrutom armarna där det fortfarande står still, men det gjorde inget sa Linda. Jag hade köpt en present till Linda, ett halsband från Pilgrim med avtagbara berlocker, hon blev jättegld för halsbandet och kommer att tänka på mig varje gång hon använder det. Det känns skönt att hon tyckte om det för det var svårt att hitta en present som jag trodde att hon skulle tycka om.

Men tillbaka till fotograferingen, även den gick väldigt bra. Vi åkte till Bergs badplats där vi fick ta på oss våra badkläder och en björkkrans och ställa upp oss på en av bryggorna. Några kort togs medans vi var torra sedan var det dags att ta kort när vi hoppade i vattnet. Det första blev så bra att vi tog ett till, och sedan var det dags för våra underbara coacher att få lite kul. De fick nämligen knuffa i oss i vattnet vilket alla tyckte var jättekul, coacherna alltså. Men jag ska inte klaga, vattnet var varmare än luften så jag hade hällre stannat där än gått upp. Men upp gick vi och klädde på oss och sedan var det dags för en liten matbit. Corren hade fixat mat till oss alla, det blev potatissallad med tre olika sorters kött, lite sallad och massor av goda frukter. Så jag sparade in lite på potatissalladen och fuskade lite när jag njöt av de goda frukterna. Mums! Efter maten fick vi varsitt diplom för att vi ställt upp och nu kommit i mål med träning med Corren. Jag kommer absolut att fortsätta träna men var, när och hur mycket får vi se när jag kommer hem från tågluffen. Jag kommer att väga mig innan jag åker iväg och igen när jag kommer hem så får vi se hur det har gått. Idag har jag inhandlat mellanmållsbarer så att jag kan försöka att äta så bra som möjligt under resan men vi får se hur det går. Motivationen för att det ska gå bra finns där iallafall.

2 kommentarer:

www.lindabergqvist.se sa...

Maria. Du har varit helt fantastisk! Jag är så stolt över dig och dina prestationer och hoppas att du känner det. Jag tror på dig och har gjort från första dagen. Ha nu en underbar semester, det är du värd. Och du.. Jag kommer att följa dig ;)
//Linda

MariaPetersén sa...

Tack, det är allt jag kan säga, tack för allt.