måndag 16 juni 2008

Paj är gott...

Hej, nej tro inte att jag kommer att äta mycket gott nu när min tid i Corren är över. Idag kom min arbetsgrupp till caféet och då passade jag på att fika med dem. Vi hade pajbuffé så det blev många pajer men ni kan vara lugna det blev bara ungefär en matsked av varje paj och det blev sammanlagt inte så mycket. Men åhh så gott det var, jag smakade på hallonpajen, rabarberpajen, äpplepajen och blåbärspajen. Mycket gott. Det blev lite paj över så vi kommer att bjuda på detta även i morgon.

Snart sticker jag iväg iväg till Europa. Det är bara tre dagar kvar, på torsdag smäller det. Jag har växlat pengar, köpt mellanmålsbarer och tittat ut vilka böcker jag ska ha med mig. Jag ändrar mig dock hela tiden. Den senaste boken jag läste var Tyskungen av Läckberg och jag älskade den, nu skulle jag vilja läsa hennes senaste, Sjöjungfrun men jag har tyvärr inte råd just nu. Kankse kan jag smickra mig in hos min pojkvän så han kan låna mig pengar men vi får se.

Den senaste timmen har jag suttit framför datorn och laddat på min mp3 spelare med musik till resan så nu ska jag resa på mig och städa och diska lite så lägenheten ser fin ut när vi åker. Det känns aldrig bra att komma hem till ett stökigt hem efter en lång resa. Ha det.

Inga kommentarer: