onsdag 4 juni 2008

Jag ger upp snart...

Hej på er alla, förlåt att jag inte har skrivit på länge. Det beror nog mest på att jag fortfarande är lite hostig och snuvig så jag vågar inte ta tag i träningen ordentligt än. Jag skiter nog i det snart då det inte alls är långt kvar tills det är slut men jag väntar nog nästan veckan ut. Dock så har jag börjat sommarjobba på Landerydssommar café och dit cyklar jag nästan varje dag, det är 1 mil dit. Så jag känner mig ganska duktig när jag kommer fram på 30min, trots att svetten klibbar fast tröjan på ryggen, tur då att jag har reservkläder att ta på mig. Det är svårt att jobba på ett café och inte äta kakor. I måndags då det var förta dagen försökte jag verkligen men orkade inte riktigt stå emot, det blev en skiva sockerkaka. Men i går, tisdag, så åt jag inte en ända kaka, trots att min medarbetare stod och bakade sockerkaka så det luktade något otroligt gott i hela köket. Men min lycka var inte jättelångvarig. När jag skulle åka hem så fick jag reda på att det skett ett dödsfall i min sambos släkt så jag bakade en kladdkaka när jag kom hem för att muntar upp oss båda då jag veta att Magnus älskar kladdkaka. Det blev en lite bit på min tallrik också men den står jag för. I dg är det onsdag och den dagen jag har gett mig lov att äta en liten kaka. Jag kommer nog fortfarande att göra det om de inte tar slut förstås då vi hoppas att det kommer många besökare idag då det är underhållning. Annars slits jag mellan en nybakad bulle eller en damsugare. Jag berättar senare i dag vad det blev.

Inga kommentarer: