tisdag 10 juni 2008

Neeeeeeeeej...

Hejsan, det blev faktiskt löpning i måndags (igår) varvat med lite snabba promenadsträckor. Jag och min köra sambo började med att gå ner till Stångån, sedan sprang vi därifrån bort till slussarna och vidare till nästa lilla bro. Därifrån sprang vi mellan fem lyckstolpar ocg gick snabbt mellan två resten av varvet vilket betyder bort till "Scandic hotell bron" och hem . Vi promenarde sista biten hem för att komma ner i puls. Det var mycket jobbigt och jag hade dessutom två vattenflaskor i mina händer. Men jag överlevde detta också, kan nog lova att det blir lite löpning någon mer gång i sommar, kanske.

Nu är det snart slut med medverkan i Corren, inte kul. Jag vill fortsätta, vilket jag kommer att göra, men jag kommer att sakna Linda och Maria och alla de andra. Vet inte hur träningen kommer att gå då mina pengar inte kommer att räcka till just nu, jag får prata med Linda och se vad jag har för alternativ, ett tio kort, eller terminskort eller nått. Annars så är långpromenader som gäller, varvat med lite löpning förhoppningsvis. På fredag denna vecka så ska vi i fixa formen gruppen, våra coacher och Corren åka till Berg för att göra det sista reportaget. En ny bikini är fixad men jag är osäker på hur den kommer att bli på bild, den kankse blir jättebra medans min kropp inte kommer att duga. Jag träffade Linda idag och hon sa att jag så bra ut men jag är självkritsk och om jag inte hade varit sjuk eller fuskat när jag gjorde det så hade kanske sett ännu bättre ut. Men jag ska väl vara glad att det har gått bra så här långt och att det inte är slut på äventyret bara för att min tid hos Corren är över. Jag ska fortsätta att kämpa och mitt mål är att ha gått ner minst 20kg innan året är slut. Senast vi vägde mig så hade jag gått ner 12,5kg och förhoppningsvis så kommer vågen att visa att jag gått ner mer nu på fredag då Linda och jag ska träffas för den sista vägning och mätningen. Håll tummarna.

Idag blev det två blåsiga cykelturer till och från jobbet. Jag hade medvind halva dit vägen men motvind hela hemvägen, ibland kändes det som om jag stod still. Så fort jag kom hem så var det bara att ta på sig träningskläderna och vandra bort till gymet. Där körde jag ett Kom i form-pass med både aerobics och träning med boll. Det var länge sedan som jag kunde gå på ett träningspass med pilatesboll så jag njöt verkligen av passet, min mage och mina lår kommer att protestera imorrn men det får det vara värt.

Nu ska jag återgå till fotbollen, vi kämpar på hårt men det kommer att bli tufft att vinna matchen tror jag. Vi är duktiga och har fått flera chanser men det har Grekland också, bara de inte gör mål innan halvlek. Lycka till Sverige, kämpa på!

2 kommentarer:

Soorya sa...

Tänkte pausa min prenumeration av Corren över sommaren, men först vill jag se slutresultatet i tryck! Ser fram mot det, du kommer säkert se fantastisk ut!

MariaPetersén sa...

Tack så mycket, vi får hålla tummarna.