onsdag 5 mars 2008

Förlåt...

Förlåt att jag inte skrivit än denna vecka. Ni måste ju få höra om min senate drabbning med Linda. I måndags var det dags igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte men jag går dit med ett glatt humör och fjärilar i magen undrandes om vad hon ska hitta på denna gång. Denna gång var det dags för skidmaskin, hård armstyrka och spinning med siktet på att se var min maxpuls låg, hjälp! Skidmaskinen gick jättebra och jag känner att vi börjar komma överrens den och jag om hur jobbigt det ska vara. Linda sa att det räckte med 8 minuter men jag körde på i 9 ;) vad skönt det känndes, jag var svettig men kunde andas utan att flåsa så mycket.

Efter dessa ganska sköna 9 minuter var det dags för hård styrka inriktat mot armarna. Vad Linda har emot mina armar vet jag inte men oj vad de fick jobba hårt. Träningsverken sitter kvar än i dag (onsdag). Inte så farligt att jag inte kan lyfta dem men det känns.

Sedan kom spinningen! Oj oj oj vad jag svettades. Hela golvet vid min cykel bestod av en vattenpöl. Mot slutet kunde jag knappt hålla i handtagen så blöt var jag om händerna. Flåset flåsade och svetten rann men vad skönt det känndes efteråt. Jag fick sätta på mig ett bälte under brösten som tog upp mina hjärtslag och så skickade bältet informationen till en klocka jag hade på armen så att jag genom att titta på klockan kunde se hur hög eller låg min puls var. Wow vilka tekninska saker det finns. Det var kul att pröva på då jag kunde hålla reda på min puls själv och bestämma om jag skulle dra på mer eller mindre styrka på spinningcykeln för att komma upp i den bestämmda pulsen. Det gick bra men som sagt det såg ut som om jag svettades ut några liter under tiden.

I morgon fyller min syster år och hon ska bjuda på smörgåstårta så innan jag ger mig av åt det hållet blir det en runda styrketräning för att lättare kunna äta med gott samvete. Förra veckan slank det faktiskt ner ett par hamburgare och trots att jag valde fullbornsbröd, morötter och vatten så skämdes jag lite när jag åt. Men det var då och nu är nu. Nya friska tag är vad som krävs och det är vad jag tänker ta!

2 kommentarer:

Anna sa...

I dag är det ingen vanlig dag, nej i dag är det faktisk m in födelsedag, hurra hurra hurra!..
(melodi från lotta på bråkmakar gatan)

Jisses vad du spinnar och håller på, det är grymt bra. Ses i kväll!

MariaPetersén sa...

japp, grattis, grattis, grattis, snart är det smörgåstårta!!!