onsdag 26 mars 2008

Mycket mat blev det...

Nu är påskhelgen över och det är både jag och min mage glada för. Det blev mycket god mat och några hekto godis. Men tro det eller ej, jag är faktiskt inte lika sugen på att äta mycket godis längre. Nu räckte med bara någon bit om dagen för att stilla mitt begär. Jag åt inte så mycket förut heller men oftare. Nu åt jag bara under helgen och sedan var jag färdig med det. Dessto mer god mat blev det. Min pojkväns mamma fyllde ju år och vi blev bjudna till Gula huset. Där beställde jag en plankstek och åt med god aptit. Dock åt jag bara en 1/4 av potatismoset och knappt hälften av bearneisåsesen. En klapp på axeln till mig. Dessuton snodde jag grönsker från min pojkväns tallrik. Det gäller att vara framme :) Dagen efter bjöds det på stek av fransyska med potatis sås och massor av grönsaker. Jag kände mig lite nyttigare tills vi kom till efterrätten. Det blev ostkaka med mycket bär, lite grädde och lite glass. Mycket gott! Sedan blev vi överraskade av att kakor skulle serveras härnäst med efterföljande tårta. Jag smakade på endel kakaor och tog lite av tårtan. Det tog emot lite men jag sa åt mig själv att unna mig detta då det var påsk och att jag får köra stenhårt nästa vecka istället. Än så länge så har det fungerat.

Idag var det dags för träning med Linda. Hon är nyss hemkommen från Indien och solbrun som bara den. Lite avis men men. Idag var det styrka som gällde, men vi började med 12 minuter på skridskomaskinen. Flåset var sådär men jag klarade det! Sedan var det som sagt styrka som gällde, benstyrka och armstyrka. Det var hårt och tugnt men med mycket puschning och konstant nedräkning så stod jag ut. Fasar dock lite för träningsverken jag kommer att få i morgon. Men men den är jag värd. Snart har halva tiden gått och jag känner mig piggare och galdare än när jag började. Det är underbart. Jag har kommit en bra bit men jag tänker inte sluta än. Förhopningsvis kan jag spara ihop pengar så jag fortsätta att träna på gymet efter det att träningen med corren är slut. Vi får se hur det går. Nu ska jag sova.

2 kommentarer:

Anna sa...

Mäh, du måste ju skriva om att du åt tacos i vikingstad och ärgade håret på din syster...

Annars ser det bra ut =)

MariaPetersén sa...

sorry glömde det