torsdag 13 mars 2008

Jag har lekt militär!!! Eller nja nästan iallafall...

Wow, vilken upplevelse jag ar med om i onsdags! Maria på corren hade fixa en överraskning åt oss i fyra i fixa formen gruppen. Allt vi visste var att vi akulle ta med oss träningskläder. Jag som dragit på mig en förkylning (som fortfarande sitter i tyvärr) var lite nervös över om jag skulle kunna vara med på detta då jag inte ska träna så hårt med förkylning i kroppen.

Men oj vad jag körde på ändå. Vi skulle nämligen avlägga ett besök på militärskolan i Kvarn och testa på deras hinderbana. Sanningens bana som de så fint har döpt den till. Väl framme fick vi i klä oss våra träningskläder och dessutom ta på oss varsin väldigt fin, dock lite stor, grön overall. Sedan fick vi handskar, som vi fick behålla som minne, och sen var det dags att köra. Bana var 2km lång och på vägen fanns det 11 hinder som vi skulle ta oss förbi hela gruppen. Som tur var så ingick instruktören i vår grupp för utan hans hjälp vet jag inte om jag klarat av allt det som jag faktiskt gjorde. Av 11 hinder hade vui som mål att hela gruppen (inklusive instruktör) skulle klara av 6 hinder och att två av oss skulle klara av 8 hinder.

Oj vad förvånade vi blev när vi insåg vid målgången att vi i gruppen klarat 8 hinder och att två av oss klarat 9! Vad stolt jag kände mig. Visst fick jag hjälp på många men det var ju meningen att vi skulle hjälpa varandra så att vi klarde av så mycket som möjligt.

Hindren bestod av allt möjligt t.ex. armbång, krypning, balansgång, plankhoppning m.m. Det kommer nog mer information om detta i corren nu på lördag den 15 mars så mitt tips är att ni kollar där också. Vi hade dessutom med oss en tjej från webb-corren så en liten film finns kanske där att titta på. Spännande eller hur!

Inga kommentarer: