måndag 17 mars 2008

Måste bli bättre på detta...

Usch och fy på mig, det känns som om jkag aldrig bloggar på de dagar jag gjort något. Jag hinner inte eller så glömmer jag bort och får, precis som nu, skriva i efterhand.

Ännu en helg har passerat och precis när jag trodde att det skulle spricka upp och bli vår så, bokstavligt talat, vräcker snön ner och täcker allt! Det är preis vit här utanför fönstret. Inte bra, blev precis dyngsur när jag cyklade hem ifrån bussen idag. Som tur var hade det inte snöat länge så jag kunde se vägen framför mig. Det kan jag inte nu.

Men men tillbaka till ämnet. I lördags var det full rulle på mig. Först tränig på pilatesbollen, det känndes i magen, och sedan benträning. Jag börjar bli bättre på att orka med hela passet utan att stanna upp och ta pauser. Jippie! Sedan la jag upp lite intervallträning för mig själv. Först tio minuter på löpbandet gåendes i rask takt, sedan tio minuter på skridskomaskinen. Detta upprepades tre gånger. Jag var så full av eneri så jag tog ett varv på easyline maskinerna också. För att varva ner cyklade jag lugn medmycket motsånd i 20 minuter och avslutade allt med lite styrketräning. Lite armar och mycket mage. Efter att ha tränat i tre timmar kännde jag mig pigg och redo att gå till corren för att titta in när de firade 5är med corren bostad. Min sambos jobb var där och visade upp gräsklippare och jag hjälpte till att packa ihop dem efter jippots slut. Det bjöds på tårta, korv och praliner men jag avstod allt trots att Magnus åt en stor bit mitt framför mig. Han är ju så snäll ;) men det gjorde inget för på kvällen skulle vi äta fullkornspizza framför melodifestivalen så jag kunde stå emot lockelsen.

I går (söndag)tog jag en lång promenad vid 9.30 på morgonen och som vanligt var det dags för vattengympa igen. Jag känner mig inte helt bra i magen än så jag kunde ge allt vad jag hade men kanske 75% ändå. Resten av dagen tog jag det rätt lugnt. Det var ju ändå helg.

2 kommentarer:

Anna sa...

kämpa kämpa..!

MariaPetersén sa...

jag kör för fullt!!!