lördag 22 mars 2008

Veckans uppdatering...

Sorry har varit lite rörigt med skolan i slutet av veckan så jag har inte hunnit skriva men nu kommer det en liten uppdatering. Jag tränade i tisdag och onsdags, vilket jag skrivit om. Jag tränade även i tordag och idag (lördag). I torsdags så gick jag på ett pass som jag aldrig varit på förrut. Det heter Kokm i form och det står på hemsidan att det är lite för nybörjare för att komma igån och se hur mycket de klarar.

Jag måste vara en nybörjare för oj vad vi körde. Passet betos till största delen av arbete på stepbräda och sedan varvat med mag, rygg och armträning. Wow vad svetten rann efteråt och jag som tyckte att den rann förrut i veckan men det var igenting mot vad den rann efter det passet, wow. Ett jättekul pass som jag kommer att gå på fler gånger om kjag har tid. Måste ju tillägga att det var en praktikant som höll i passet så nästa pass kanske inte blir lika dant men det är bara tt ta reda på.

Idag (påskafton) trodde jag nästan att jag skulle vara själv med instruktören och träna men vi var väldigt många. de andra sa det att varför inte passa på att träna lite på förmiddagen så de kan äta all den goda påskmaten med bättre samvete. Jag håller med dom, dock ska jag inte äta påskmat förrens på annandagen. Ikväll fyller min pojkväns mamma år (vi kan väl säga 27 år) och hennes man bjuder närmaste familjen på middag ikväll på Gula huset. Mums!

Jag började att köra ett bodypump pass där vi tränar styrka ihalea kroppen med hjälp av skivstång och vikter. Mina armar var lite lelösaefter en timme men jag gav inte upp för med bara några minuters vila var det dags för ett 45 minuyters pass på Easyline maskinerna. Just nu känns mina armar som de gjorde i början av februari. De är väldigt sega och att lyfta laxburgaren till munne kommer nog att bli en träning i sig. Vi får se.


Glad Påsk till er alla!

2 kommentarer:

Anna sa...

Glad påsk och tack fr kommentaren på bloggen, det är ju inte varje dag..

Självklart är du lika duktig fortfarande, men denna vecka har för mig bestott av jobb och sömn vilket orsakat bristen på kommentarer..

jag peppar på att träna med dig nästa vecka.. hur skulle det kunna gå ? Alltså hela veckan!

MariaPetersén sa...

hejsan, svejsan, du med nya hår färgen, visst var jag duktig. Jo nästa vecka (14) kan vi träna ihop, ska titta in på din blogg oftare, lovar, kramis