tisdag 23 december 2008

God Jul...

Snart är det julafton. Jag kan knappt tro det. Det är mindre än två timmar kvar tills den nya dagen är här. Julafton klockan 1 på natten kankse inte är så speciellt men det är ju ändå julafton. Ute ser det ut som vilken höstdag som helst då ingen snö ligger på backen, men vi får göra det bästa åt situationen ändå.

Idag har jag varit och shoppat med syrran på eftermiddagen. Det blev två tunikor/klänningar, en nyårklänning och en myspys tröja. De ser kanske inte så mycket ut där de hänger men de år riktigt snygga på. Blidbevis på detta för tillkomma senare då min sambo till fotograf inte är tillgänglig för tillfället.

Efter shoppingen bjöd jag hem syrran på middag och mysfika med lussekatt, pepparkaka och glögg. Mums.

Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå så att jag blir lite tröttar och kan somna fort. Hade jag haft sovmorgon imorrn hade jag lunnat varit uppe och tittat på Min bäste väns bröllop som går på 1:an ca 00.15 i natt. En film jag rekomenderar. Men att ta sovmorogn fungerar inte då jag ska upp och jobba imorrn förmiddag. Jag ska vara vaktmästare i S:t Hans kyrka i Ekholmen klockan 11 i morgon. Trots att det är julafton ska det bli jättekul att jobba då det alltid är en sådan mysig stämning i kyrkan i juletid. Efter jobbet i kyrkan ska Magnus och jag först till Magnus föräldrar och sedan till mina. Men dagen är inte slut där. Sedan ska vi till Vikingstadskyrka på midnattsmässan och efter den ska vi till Figge, vår ungdomsledare i Kyrkans Unga i vikingstad och äta julbord mitt i natten. Det är alltid lika roligt och trevligt. Full rulle på hela dagen imorrn men det ska bli kul.

Oj nu kommer gäspningarna så det är nog dags att krypa ner i sägen och hoppas på att sömen inte är för långt borta. God natt allesammans och en riktigt God Jul...






Inga kommentarer: