fredag 26 december 2008

Hoppas instruktionsboken är lättläst...

Nu är snart annandagen över och med det är själva juldagarna förbi. Härmed följer en lite kort resumé om vad som har hänt.

På julaftonensförmiddag jobbade jag i St:Hans kyrka under deras julspel vilket var underbart. Flera barnkörer sjöng och det var fullpackat med människor i kyrkan. Inte en enda stol var ledig, det var verkligen fullsmockat med folk. Jättekul. Sedan bar det av till Magnus föräldrar för att äta julbord, se lite på tv, fika och dela ut paket. Efter detta begav vi oss till min föräldrar för att äta julbord, se lite på tv, fika och dela ut paket. Upprepande men jättetrevligt. Jag fick massor av grejor som jag önskat och behövde. Till exempel en matberedare, nya sporttoppar, ny kudde och dundersköna mysbyxor(som jag skälvklart har på mig just nu). Vid 23 åkte vi till Vikingstads kyrka för midnattsmässa vilket efterföljdes av julbord hos ungdomsledaren i Kyrkans Unga i Vikingstad. Det var jättetrevligt och jättegott. Den natten när vi väl gick och la oss vid ca 3.30 så sov jag så gott på min nya kudde.

På juldagen var vi bjudan på middag till Magnus föräldrar då även Magnus mormor, farfar och fastrar kom och åt. Vi fick stek och köttfärslimpa. Mums var det och det gäller efterrätten också vilket var ostkaka med bär, glass och grädde. Oj vad magen stod i fyra hörn efter detta. För att inte tala om när fikat kom lite senare.

Idag (annandagen) var vi bjudna till Magnus morbror på en fika. Men då Magnus kusins fru (som var där över jul) fick mjölkstockning så byttes deras lägenhet ut mot Magnus föräldrars lägenhet. Så för tredje dagen i rad så åkte vi till Lena och Rickard (som Magnus föräldrar heter) och fikade med resten av släkten. Dottern till mamman som fick mjölkstockning fick följa med pappa till släktfikat där jag fick en chans att gulla lite med henne. Hon är 3 månader och jättesöt, framförallt när hon skrattar. Mitt hjärta bara smälte.

Det har tyvärr inte blivit lika mycket träning under dessa dagar som det har blivit ätande men det ska vi ta tag i imorrn. Alla de kolor som jag trots mitt bättre vetande har stoppat i mig ska bli ett minne blott. Då blir det lite afropower och lite step. Ett bra sätt att se om de nya sporttopparna uppfyller vad de lovar. Nu lockar sängen och den nya underbara kudden. Och i morgon blir det nog ett glas med färspressad apelsin juice från vår nya apelsin press. Hoppas instruktinosboken är lättläst...

Inga kommentarer: