söndag 14 december 2008

Snart kommer tomten...



Hej, jag tränar på för fullt men skolan tar all plats i livet just nu. Att skriva examensarbete är inte så lätt och nu när tidspressen börjar infinna sig så känns det genast mycket jobbigare. Men men på med leenden , detta fixar vi det är bara en halv vecka kvar sedan ska jag nog inte behöva oroa mig mer. Då får livet ta över. På tal om att leva livet, på lördag ska jag på bröllop då en av mina gymnasiekompisar ska gifta sig. Detta ser jag verkligen fram emot, det var länge sedan vi sågs och det ska bli kul att krama om henne igen.




Närmast väntar sista vattengympan för året och efter den ska jag njuta av hemlagad räkpaj. Mums. Magnus är duktig på att laga mat när han själv vill och idag har jag övertalat honom om att han vill. ;)




Åhh jag måste berätta att jag har varit och huggit julgran idag med Magnus och mamma och pappa. Eller ja huggit och huggit pappa sågade av den i två drag men vi fick släpa den genom skogen innan vi kunde stoppa in den i bilen och frakta hem den. Kännde mig lite som ett barn i bullerbyn när jag pulserade genom snön (som tyvärr håller på att försvinna). Nu står granen på balkongen och väntar på att släppas in i värmen. Detta kommer dock inte att ske förrens nästa helg men det är kul att veta att den står och väntar.

Jag är en såden person som älskar jul och allt som har med julen att göra. Älskar att pyssal, slå in klappar, sjunga och lyssan på julmusik, göra godis, pepparkakor (håller just nu på att sätta ihop ett pepparkakshus), dansa runt granen, klä granen och julpynta hela lägeheten med tomtar och vad Magnus kallar krims krams. Det är så mysigt!!!
Kalenderljuset brinner sakta ner dag för dag så, snart kommer tomten...

Inga kommentarer: