torsdag 18 december 2008

Vilken lycka...

Igår var jag hos tandläkaren och trots att bedöviningen gick ner efter ca tre och en halv timme så var jag så öm i vänstersidan i munne att jag knappt kunde äta. Munnen ville bara inte öppna sig mer än ca två centimeter. Imorse gick det lute bättre men munne var fortfarande stel.

Idag har varit de första på länge som jag inte behövt tänka på examensarbetet. Det ligger liksom inte längre i mina händer. Vi har skickat in det till vår handledare och väntar på svar för att se om vi ska ändra något. Men han är bortrest denna vecka så det är inget att tänka på nu.

Idag har jag istället varit hos min kära farmor i Vikingstad och pratat med henne om allt mellan himel och jord. Jag lyckades även komma därifrån med fler kassar än vad kan hade när jag kom. En av kassarna innehöll jättebra julpysselböcker som jag kan använda i min kommande profession som lärare (självklart annars också) då jag älskar att pyssla. Den andra kassen innehåll två dukar och en väggbonad, varav två av dessa har utplacerats i mitt hem. Väggbonaden hänger vid datorn och den ena duken ligger på vardagsrumsbordet. Jag är jättenöjd. Jag passade även på att hälsa på min kära mamma och åka till deras hus och gömma en julklapp i en socka så att de också har ett litet paket att öppna på julaftonsmorgon som jag och min syster alltid har gjort under våran uppväxt. Mycket tejp gick åt men nu sitter sockan på deras sovrumsdörr. Hi hi.

Idag har har jag även varit på julfest på Hackeforsgården med Kyrkans Unga. Vi har ätit ett litet julbord och fått besök av tomten. I mitt paket låg det ett fint litet rött ljus med glitter och stenar på. Efter julklappsöppnandet och diskningen var det dags för fika och lottdragning. Lotterna bestod av pepparkakor med dit målade siffror av kristyr. Jag hade valt nummer 9 och jag vann. Jag valde ett paket och när jag öppnade innehöll det en ask med fina chokladpraliner. Mums. Dock äter jag inte så mycket godis nu för tiden men Magnus slickade sig om munnen så jag behöll asken trots andra spekulanter. En av killarna vann en liten söt ängel som han ville byta mot chokladasken men då det inte blev något byte så fick jag ängeln ändå då han inte ville ha den. Vilken lycka...

1 kommentar:

annica sa...

Usch ja...det blir tandläkaren för min del idag...gillar jag inte, men samtidigt så har jag så extremt ont..
Som för dig att bedövningen höll länge brukar det alltid göra för mig med..jobbigt är det..men men..
Syns imorrn gumman.
Kram på dig