tisdag 30 december 2008

Gott nytt år till er alla.

I dag har tiden flugit iväg, först begav jag mig till Magnus jobb för köpa mig en cykelhjälm. Jag hade fått pengar av Magnus föräldrar just för detta ändamål och nu är det fixat. Vet inte om jag någonsin kommer att känna mig snygg i en hjälm men den ska användas ändå. Begav mig sedan till staden för att möta min syster och inhandla lite acessoarer till min nyårsstass. Det kommer bli snyggt! Lunchen åt vi på grekiska kolgrillsbaren, god mat men alldeles för lite tzatziki, vi fick be om lite extra. Efter detta behövde syrran bege sig hem för att tvätta lite innan hon skulle iväg till en kompis, jag började då att leta efter presenter till pakethazarden i morgon. Det tog sin lilla tid då jag skulle handla Magnus paket också. Jag hade spenderat totalt 5 timmar på stan innan jag kom hem. Snacka om att mina fötter värker. Men men, motion fick jag iallafall.

I morgon är det sista dagen på detta år, år 2008. Dagen i morgon kommera att bli lika innehållsrik som julaton var. Mellan 10-11 kommer jag att släpa mig till gymet för att svettas lite så att jag kan äta den goda nyårs maten med lätt sinne. Sedan bär det av hem för en snabb dusch innan jag och Magnus ska bege oss till Hackefors för att hämta min syster som har jobbat hela förmiddagen. Efter detta styr vi kosan till Ica i Vikingstad för att hjälpa dem med deras årliga inventering. Ganska jobbigt men väl värt de extra pengarna som hamnar i matkassan.

När hela Ica har blivit inventerat så åker vi hem till mamma och pappa för att fixa till oss inför nyårsmiddagen som håller rum i Skäggetorp hos Magnus mamma och pappa. Där ska vi äta god mat, spela pakethazard och fira in det nya året. Jag hoppas det blir kul och att fyrverkerierna är fina. Gott nytt år till er alla.


Inga kommentarer: