tisdag 16 december 2008

Mums...

Idag har varit en händelserik dag. Tackvare detta har jag inte hunnit med allt som jag skulle. Det verkar bli en lång natt följt av en tidig morgon då jag ska till tandläkaren och laga ett hål, usch och fy!

Jag spenderade nästen hela förmiddagen och paratde med min nyfunna vän Ida, det var jättetrevligt. Sedan väntade det stora projetet för dagen. Att dekorera mitt stora fina pappaerkakshus. Det var kladdigt och krångligt och tidskrävande men tillslut så blev det klart. Jag tycker det blev underbart fint. Tack vare dekorationen så ser det ut som två helt olika hus beroende på från vilken sidan man tittar. Framifrån ser det ut som ett lite fint skogshus med rött tegeltak. Bakifrån ser det nästan ut som häxans hus i sagan om Han soch Greta. Eller vad tycker ni? charm har det allafall.










Efter att mitt lilla hus blev färdigt så var det dag sför mat, men jag hann inte längre än till tredje tuggan innan Anita en av ungdomsledarna i Kyrkans Unga på Hackeforsgården ringde. Hon sa att jag och Magnus hade ett stort paket att hämta på Hackeforsgården från min chef kyrkoherden Loi. Hon sa att det var stort och undrade om jag hade bilen tillgänglig och kunde komm att hämta paketet. Jag blev jättenyfiken och sa att bilen stod utanför och att jag gärna km och hämtade julklappen så snabbt som möjligt. Maten åkte snabbt ner i magen och sedan kastade jag mig i bil men innan jag hann ut på "stora" vägen så höll jag på att bli påkörd av en dam i en stor bil som körde på rött och nästan körde in hela fronten på Magnus bil. Jag fick ställa mig på bromsen och undgick en krock men bara med någon meter skulle jag tro.


Med hjärtat i halsgropen så fortsatte jag min färd mot Hackefors. Väl framme gick jag med spännda steg in i köket där personalen satt och fikade. De sa att mitt paket stod i kylen och när jag öppnade stod en jättestor kartong där målad som en trälåda. Jag öppnde och fick se massor av ostar och kex och tryffel och marmelad från Norins Ost. Jag blev så glad och tackade så hjärtligast. Det såg jättegott ut.
Väl hemma var det dags att stryka och vattana blommor och sedan bar det iväg till syrran för att prata lite innan vi skulle bege oss till träningen. Idag blev det ett Bodytoningpass Med Maria Kreese, hon är underbar med så mycket energi att det verkligen smittar av sig på oss vanliga dödliga. Eftersom jag känner mig så duktig efter träningen så ska jag avnjuta ett litet glas glögg, lussekatt och pepparkaka med mögelost från min nya present. Mums...

2 kommentarer:

annica sa...

Jag brukar titta in här rätt ofta oxå...=) å nu blir det desto roligare när du börjat uppdatera igen=)
Fint huset blev, det är så mysigt med pepparkakshus, jag gjorde mitt redan i början på december, kryper det i fingrarna så gör det=)
Kram

MariaPetersén sa...

så ditt lilla hus när jag skrollade igenom din blogg, det var fint, kul att du läser, jag ska vara duktigare på att uppdatera så du kan läsa om mina äventyr, kram