onsdag 13 februari 2008

Då var det dags igen...

Då var det dags för tränig igen. Idag var det ett mixpass med Linda som instruktör som gällde. Svettigt men kul. Min syster följde med idag för att se vad jag gör och hon nog nog duktigare än vad jag var. Min balans är inte alltid den bästa så Anna slog mig nog. Hade lite svårt att se då hon stod bakom mig men de gånger jag hann slänga en snabbt blick bakåt så körde hon på förfullt. Min svett dryper för fullt och jag ska snart in i duschen. Valde att duscha hemma då jag kan ta en snabb promenad hem utan att behöva duscha två gånger in om loppet av 20 minuter.

I morgon ar det dags för en träff med Linda. Denna gång ska jag väga och mäta mig för att se om det har skett några ändringar med min kropp under dessa första veckor. Jag håller tummarna och hoppas men man vet aldrig. Kanske har jag byggt mer muskler än jag tappat fett, då kommer ju vågen att visa fler kilo än vad jag startade med. Vem vet?

Fick ju kommandot att gå minst 8000 steg om dagen från och med förra träffen och till 90% av dagarna så har jag faktisk tkommit upp och ibland över dessa antal steg. Ibland blir tyvärr dagen så hektiskt och stressad att en extra promenad inte är möjlig förrens klockan tio på kvällen och då ligger jag nästa i sängen och sover för att orka med nästa dag. Dock har jag aldrig gått mindre än 6000 steg de gånger jag inte kommit upp till 8000 och det är väl ganska bra det, eller?

Nu slänger jag mig in i duschen och lämnar matlagningen till mig kära sambo som nyss kommit hem. Han strålar över arbetsuppgiften ; ) Skriver mer i morgon efter mötet med Linda.

3 kommentarer:

Anna sa...

Yo..

Träning, Let Me Tell You

Full fart vill jag lova.. Det där med alans och grejor var ingen favvorit för min del men annars så var det skoj..

Kämpa på systra mi!!!

MariaPetersén sa...

Ska göra!!!

Anna sa...

Måste erkänna att jag har en hel del träningsverk i dag..

Och det hjälpte ju inte riktigt att jag och Thore gick till Platens och dansade rumpan av oss i gårkväll med!

Ha en fin dag tjejen!