tisdag 5 februari 2008

Då var det dags igen...

Då var det tisdag och träning med Linda igen. Det var tufft förra gången så nervositeten fanns där för vad som skulle hända idag. Vi började lungt med att diskutera min kostdagbok som jag fört över förra veckans matintag. Den fick vid första anblicken godkänt men Linda skulle kolla igenom den lite noggrannare tills nästa gång så vi kunde se om jag får i mig tillräckligt. Nu ska jag även öka på mina steg från 6000 steg om dagen till 8000. Det kommer att bli svårt men jag tror att jag ska klara av det.

Träningen idag bestod av mycket styrka. Jag fick precis som förra gången börja med en kostig typ skriskomaskin som verkligen känns i låren. Att jag haft träningsverk i en vecka hjälpte inte direkt men jag klarade de sex minutrarna som krävdes. Sedan flyttade vi odd från maskin till maskin och tränade mycket rygg men även mage, axlar och armar. Jag fick även ta en träningssväng på de nya easy line maskinerna. En tufft men varierande sväng. Jag slutatde med att låtsasspringa med hjälp av en maskin i 10 minuter. Där rann svetten ordentligt. Valde sen att gå lite på löpbandet för att lugna ner kroppen, fastnade där i ca 36 minuter kollandes på Top Model på tv:n framför (utan ljud men det gick ändå). En härlig träningsdag som fyllde mig med sådan energi att jag funderade på att gå hem, men cykeln kan ju inte ta sig hem på egentakt så det blev istället en cykelrush hem mot duschen.

5 kommentarer:

Madelene sa...

duktig du är Maria.. :) håller tummarna för dig tjejen..! Kram Madde

MariaPetersén sa...

Tack så mycket, det värmer.

annica sa...

Vad duktig du är gumman=)Kram Annica

Åsa sa...

Har börjat föja din blogg och måste bara skriva:VILKEN KÄMPE DU ÄR!!!!!!
Lycka till i fortsättningen.
Du kommer att fixa det här!
Åsa

MariaPetersén sa...

Tack Annica och tack Åsa. Kul att ha ert stöd.