söndag 10 februari 2008

Skivstångar är tunga...



I dag var det bodypump som stod på schemat, genomgående kropps och muskelträning med hjälp av skivstång och vikter. Det var första gången för mig så jag började lätt på order av passledarinnan. Eller lätt och lätt det känndes mer och mer stundtals som tio kilo och inte fyra.Men det var kul. Musiken var medryckande och jag körde på. Blev rättad ibland då jag höll fel men annars klarade jag mig bra för att vara första gången. Benen sa dock ifrån lite när det var dags för utfallsböjningar annars hängde jag med på det mesta. Känner mig lite stolt. Kankse kör nästa vecka också, ska se vad mina armar säger i morgon om träningen. Vem vet de kanske går att lyfta till tangentbordet denna gång. ; )

2 kommentarer:

Åsa sa...

Maria låt dig inte påverkas av den där Lars.
Du är jätte duktig,vilken kämpe du är.
Vet du att DU faktiskt motiverat mig.Fast jag är långt ifrån lika duktig som dig.
Kör så det ryker tjejen.
Åsa

MariaPetersén sa...

Det låter jättekul att höra, kör på du med.