torsdag 14 februari 2008

Tycker inte om Stångåns trappor...

Idag var det PT (personlig tränare) dags. Vi började träffen med att väga och mäta mig. Siffrorna visade en nedgång på alla punkter utom muskelmassan som har ökat, underbart! Har gått omkring med ett stort leende på läpparna hela dagen. Men efter denna mjukstart var det dags för hårdhandskarna. Ett kortat varv runt stångån med rask promenad varvat med joggingsträckor. Några varv upp och ner för ett antal trappor ingick också, hjälp vad jag flåsade. Min puls var hög när vi vandrade tillbaka till Studio Fitness. Väl där skulle Linda hålla i ett Bodypumppass och naturligtvis skule jag vara med det. Det gick väldigt bra dock, då vi inte rör oss så mycket i salen utan tränar stilla stående med skivstänger. Samma innehåll som passet jag gick på i söndags. Efter passet gick en helnöjd (och röd i hela ansiktet) Maria ner till duschen och kunde nästa känna hur kilona rann iväg. Drömma kan vi ju alla. Jag och kroppen är på väg åt rätt håll och tänker förtsätta så länge jag kan. Nu är det 9000 steg om dagen som gäller. Jag har 41 steg kvar till mitt mål idag så jag ska någ ta några rundor ut till köket och se vad jag kan hitta att bära omkring på.

3 kommentarer:

Anna sa...

Skit bra tjejen!.. Kul med positiva resultat!.. Saknar lite bilder här på bloggen ! =)

Krams Anna

MariaPetersén sa...

Oki ska jobba på det.

Sara och Mr T sa...

Halloj Maria!
Jag har inte kikat in hos dig på ett tag nu då jag haft det rätt hektiskt.
Vad du är duktig... kul att du fick med dig syrran på passet.
Tankar kan försättta berg, kom ihåg det så du ska inte bara drömma. Gör verklighet av dina drömmar, det fixar du.

Bra att du skrev till lars att hans ord sårade dig, man måste säga ifrån.

Kämpa på och jag ska följa dig!
Kram Sara