lördag 2 februari 2008

Bollar kan vara busiga...

Wow framsidan av Corren, inte illa, nu gäller det att jag kämpar på och uppnår mitt mål!!!

Idag var det magträning på boll som stod på schemat. Glatt cyklade jag iväg och tänkte att detta skulle bli kul, jag har nämligen aldrig tränat med en stor boll förut. Visst blev det kul men oj oj oj vad jobbigt. Att hitta balans på en boll när man står på den på alla fyra är inte ett dugg lätt. Jag vinglde hit och jag vinglade dit. Jag fick även byta boll till en större och testa. Det gick då lite bättre men målet som var att kunna stå stilla och sträcka ut ett ben i taget får vänta tills nästa lördag. Men då kör vi gärnet!!!

När så passet äntligen var slut och min kropp, som var lagom mörbultad, längtade till en varm dusch fick tränarinnan för sig att visst kunde vi väl stanna på nästa pass också som var ett benstyrkepass. Det var inte många som hade anmält sig så hon undrarde om inte vi som tränat på bollen ville stanna kvar och träna så hon fick några köra med. Efter viss tvekan, duschen lockade ju väldigt, så stannade jag kvar. Det rörde jus ig bara om en halvtimme, men oj vad den halvtimmen gick sakta. Vi tränade fram så mycket mjölksyra i benen att jag var tvungen att gå på löpbandet i några minuter efteråt för att inte benen skulle stelna till. Jag säger bara det, oj oj oj vad skönt det skall bli att till sommare vara lite mera vältränade så att jag kan sätta mig på toaletten utan att träningsverken nästan hindrar mig från att kunna komma upp från den. Ett starkt mål som jag absolut kommer att sträva emot.

8 kommentarer:

Anna sa...

Kikade på filmen på corren.se.. värsta kändisen ju, Skojsigt.. =)

MariaPetersén sa...

visst serru, du är syster till en livs levande kändis, vilken ära ;)

Sara och Mr T sa...

Hej Maria!
Det var inte dåligt jobbat andra träningen, det som är skönt är hur gott man mår efteråt.
Jag jobbar själv med att gå ner i vikt och jag vet hur kämpigt det kan vara, men det är bara att kämpa på. Förr eller senare ger det resultat. Jag har minskat 23kg hittills och jobbar på det fortfarande.
Jag tror på er allihop och det är superkul att man kan följa er. =)

Ha det gott och lycka till!
Kram Sara

Unknown sa...

Corren har uppebarligen gjort ett stort misstag när de valt PT. En som körde lite mer efter upplägget i Biggest Looser hade varit betydligt bättre. Jag anser att hon börjar i fel ände med din viktnedgång. Hade jag varit i hennes position hade jag valt att köra riktigt hårt med dig initialt för att få upp en hyfsad grundkondis som gör att du orkar köra hårdare och längre istället för att börja köra bollar ett helt pass redan vid andra tillfället.

Nej jag är ingen hobby tränare utan är utbildadt PT.

MariaPetersén sa...

Tack Sara för dina åsikter, vad kul att du vill följa min träning.

Lars du har nog missuppfattat det hela, det var jag som valde att testa på bollarna min PT träffar jag bara 1 gång i veckan enligt avtal mellan henne och corren. Sedan bestämmer jag själv vad jag vill testa på och träna. Bollen gav resultat då träningsverken satte in i magen dagen efter.

Unknown sa...

Det var ett snålt avtal mellan corren och din PT, främst från Correns sida antar jag.

Visst bollar kan ge träningsvärk men det samklingar inte riktigt med vad du vill ha ut av den här perioden. Och det låter som att di PT var delaktig i det passet med bollar.

Jag hade gett dig en kort instruktion och ev. ett häfte med en massa bollövningar om du nu var nyfiken på bollarna och sedan låtit dig utforska dem själv senare och sett till att du får ut max av den begränsade tiden du faktiskt har PT. Att bekanta sig med bollar när han har PT-tid är slöseri med dyrbar(?) tid.

MariaPetersén sa...

Nej Lars det var inte min PT som hade passet med bollar det var en av de andra instruktörerna på träningsstudion. När jag träffar min PT är det mycket flås som gäller. Ska träffa henne i morgon och skriver då vad vi gjorde så du kan läsa det.

Unknown sa...

Hur som så är bollar slöseri med tid initialt.