lördag 9 februari 2008

Det är underbart att träna när man har kul!!!



Jag hade min andra date med bollen idag och hade väldigt kul med mina medtränare. Balansen har blivit bättre trots att jag inte har övat under veckan. Idag kunde jag facktiskt komma upp ståendes på alla fyra på bollen och sakta men säkert sträcka ut en arm i taget. Vad duktig jag känner mig.


Benträningen var lite jobbigare men jag kämmer att det är bra träning som ger resultat. Jag har en runda på 45 min runt Stångån som jag nu måste dryga ut då jag går den på 40 minuter. Jag kan känna att mitt flås har blivit mycket bättre sedan jag började att gå. Min sambo tycker det är kul att jag kan samtala med honom samtidigt som jag promenerar vilket jag inte kunde förut då fokuseringen låg på att andas. Började jag att prata innan så blev andningen fel och jag var nästa tvungen att sakta ner för att få tillbaka den rätta andningsrytmen.


Jag har inte vägt mig än vilket min PT Linda tycker är bra. Dels för att jag inte har en våg men också dels för att jag inte ska bli för fokuserad på min vikt och inte på min nya sunda livsstil. Att ändra matvanorna ger fortfarande ibland lite problem man jag har mer erfarenhet nu och kommer oftast snabbt upp med ändringar som gör allt lättare. Ikväll blir det hamburgre på magert nötkött med potatisklyftor och grönsaker i ugn. Mums!

11 kommentarer:

Unknown sa...

Du skulle få mycket bättre resultat med ett annat upplägg. Jag trodde verkligen att den personen som fick hjälp av en PT verkligen skulel ge järnet och inte slösa bort tid på bollar. Visst bollar fyller en funktion men inte i början.

Sara och Mr T sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

vem är den där lars som hela tiden trackar ner på ditt och Lindas upplägg ?
I don´t like it.. Du gör på ditt sätt.. skit i det lars....

Bollar verkar skit kul och det är det som är det viktiga..

kämpa på tjejen..

/syster Anna

Sara och Mr T sa...

Jag tycker också det är synd att lars hela tiden misskrediterar din PT... Är han sur för att han inte blev vald av Corren?

Precis som Anna säger, skit i vad han säger och gör det som du tycker är kul!

Kämpa på!
Kram Sara

annica sa...

Strunta fullständigt i vad den där lars säger..att ändra livsstil ska ju vara roligt, och man ska egentligen inte bry sig så mkt om kilona, det handlar ju om att må bättre, ha roligt, inte göra saker som bara känns jobbiga å tråkiga.
Fortsätt som du gör. Du är jätte duktig=)
Kram Annica

Unknown sa...

@ Anna p: Menar du att det är ok för dig att ha åsikter men inte för mig?

Bollar kan vara roligt men med de mål jag har läst att Maria har så är bollar initialt fel väg att gå.

När ska ni inse att Corren har valt Linda för att hon är "kändis" och för att ge henne mer tid i rampljuset snarare än för att hon är en av de bättre PT's i stan.


@ Sara: Nej jag är inte sur för att jag inte blev utvald. Jag är PT och har tillräckligt bra kunskap om hur träning & kost ska läggas upp och är i bra form och behövde således inte ansöka. Men jag hade betydligt högre förväntningar på någon som får en ypperlig chans att komma i form och ändra sin livsstil. Då blir man lite frustrerad över att tid och pengar bara slösas bort på ett upplägg som inte är ens i närheten av optimalt. Jag kan garantera att många av de som ansökte skulle ha satsat betydligt hårdare.

@ Annica: med din inställning så är det inte konstigt att andelen feta och överviktiga och alla följdkostnader det leder till ökar i samhället.

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Be the Bigger man Lars..

Allt du skriver kan säkert vara sant, men det kommer inte förändra situatuonen.. Maria kommer ha kvar sin PT, och fortsätta träna på sitt sätt..

Leave them be!
Det du bidrar med är negativa tankar och tvivel och det kan Maria verkligen vara utan..

MariaPetersén sa...

Lars, dina kommentarer gör mig ledsen men jag struntar tyvärr i dem. 40 minuter av en hel vecka har jag kul och tränar med pilatesbollar, kan inte du unna mig det. De hjälper mig nämligen att få en bättre rygg och mage vilket leder till en bättre kroppshållning. Jag tränar mer fysiskt och konditionsmässigt resten av veckan.

Till alla ni andra som verkligen stöttar mig i detta, tack så hemskt mycket. Det värmer.

dreten sa...

Jag ser här att det är någon Lars som känner sig sidosatt, från som han själv dikterat rampljuset!! Kan det vara som så att han må vara en PT som inte kan ta konkurrans från andra PT. Så vitt ja vet så blir man inte kändis med ett SM Silver utan att kunnat prestera någon framgång men du verkar försöka få din beskärda del genom att fullständigt göra bort dig på bloggen här, inte särskillt proffsigt inte. och du Lasse jag vet vad Linda klarar av hon har fixat till formen på både mig och mina polare jag tror inte du skulle lyckats lika bra då jag ser här vilken inställning du lägger fram. Sandlådan nästa skulle jag rekomendera för din del så du kan träna upp ditt bloggande med likasinnade. Ett tipps jag tror att K-rauta har en sandlåda rekommenderad upp till 5år.

MariaPetersén sa...

Tack dreten kul att ha dig på min sida.