lördag 24 januari 2009

Den måste nog vara svart...



Dagen igår var lugn och slutade sent och på ett underbart sätt. Först begav Magnus och jag oss till Kikkobar för att äta en mysig middag ute, något som inte händer så ofta, vilket sedan följdes upp av en tur till biografen. Vi såg på Benjamin Buttons otroliga liv. En enligt mig jättebra film. Jag både skattade och grät och trots att den är 2 tim, 46 min lång så gick tiden väldigt fort. En film jag verkligen rekomenderar.



Idag har jag jobbat i kyrkan några timmar då det var dop. Två små sötnosar blev döpta, en kille och en tjej, men det var inte utan protester från båda håll till och från. Sedan begav jag mig till stan för att hämta upp Magnus då vi skulle till min fabror som fyller 56. Vi blev bjudan på kassler och potatisallad, plus tårta och kex med ost. Och inte för att glömma bort, nybakade hålkakshål som min farbror är världsbäst på, usch vad goda de är! Lite paket blev det också, av oss fick han ett presentkort på Dressman och den mest överraskande presentan fick han av mina föräldrar vilket var ett akvarium. Det bästa var dock att min farbror hade funderat på att skaffa ett så det var tydligen en väldigt bra present.



Varje år så brukar jag ställa upp som chaufför så min föräldrar kan ta sig en lite virre till kaffet och detta gjorde jag även idag. Dock hade jag faktiskt en liten baktanke med det hela. LHC-matchen mot Modo visades nämligen på tv och den kanalen har mina föräldrar (vi också men de bor närmre) så jag ville se slutet på den. Det gick bra vi vann med 1-3. Och väl hos mina föräldrar kunde jag ta ett glas vin då Magnus skulle köra. SÅ jag drack vin och kolla på hockey, vilket bra slut påen bra dag. Nu sitter jag och tittar lite snett på ett inspelat avsnitt av senaste På spåret och ska snart hoppa i säng. Imorrn är det dags för vattengympa igen men först ska jag och Magnus till Tornby för att köpa en ny mobil till mig. Jag har en som det lutar emot men vi får se vad det blir. Färgen har jag dock bestämmt. Den måste nog vara svart...

Inga kommentarer: