fredag 16 januari 2009

Tack allesammans...

Idag har varit en hektisk dag en det tar vi i nästa inlägg, först en lite tillbakablick på vad som hände på min födelsedag igår som slutade helt annorlunda mot vad jag tänkt mig. Först skola med opponering och allt, trots nerver i oreda så gick allt bra och ljuset i tunneln var skådat. Sedan cyklade jag hem i den kalla kylan för att sättamig och blogga lite och för att ta emot lite grattissamtal från underbara släktingar. Bestämde mig sen för att dra iväg till gymet där jag fick mig en rejäl överraskning när jag skannade in mitt gymkort. Datorn började nämligen spela en "happy birthday" melodi för mig vilket fick mig att nästan smälta. Jag blev så rörd att gymet kom ihåg min födelsedag vilket gör dem till det bästa gymet i världen enligt mig! Efter en och enhalv timmes svettande begav jag mig hel igen och hoppade in i duschen. Jag menar faktiskt bokstavligen hoppade in, då vår dusch består av ett badkar med väldigt höga kanter så för att komma i den måste man lyfta benen väldigt högt och skutta till lite.

När jag duschat och gjort mig extar fin för hockeymatchen så begav vi oss iväg. Hela kvällen var jättetrevlig med en underbart god smörgåstårta och en födelsedagspresent bestående av en fin orkide, som nu står i mitt köksfönster och blommar. kvällen hade dock kunnat bli bättre om LHC hade lyckats vinna, vilket jag anser att de gjorde dåd e fick ett solklart mål bortdömt. Usch! Men nu vidare till det som verkligen gjorde min kväll perfekt. När jag kom hem från matchen var det släkt i lägenheten som vanligt men jag tyckte mig se ett par skor som jag inte riktigt kännde igen ute i hallen och innan jag hann fråga Magnus om han visste något om dom så började det sjungas i vardagsrummet. Jag hör direkt på röstern avilka det är och jag smälter för andra gången och ett stort leende sprids över mina läppar medan jag tänder lampan. Där i mitt vardagsrum står min kära mamma, pappa och syster sjungandes. Tydligen så hade Magnus suttit halva matchen och messat med dem så de visste när vi skulle komma hem. Jag hade inte märt någonting och blev verkligen överraskad. Efter att de grattat mig och åkt var jag en våg, två kollegieblock, fina kort på mig, en bukett tulpaner och lite kosing rikare. Det är underbart att bli så glatt överraskad fortfarande utan att ha mista lilla aning om vad som ska hända. Tack allesammans...

Inga kommentarer: