fredag 2 januari 2009

Gott nytt på er...eller är det bara samma gammla vanliga?

Snart har två hela dar av det nya året gått, men det känns inget nytt över dem. Det ända nya är att jag ska försöka ha på mig min stegräknare varje dag för att tvonga mig själv att se hur lite jag rör på mig. Visst kan det bli lite steg när jag tränar men de dagar jag inte hinner eller orkar visar knappt 1000 steg vilket är väldigt illa. Idag har jag hittills gått 2862 steg och detta trots att jag var ute och gick i en kvart i kylan. Inget bra betyg detta. Mitt mål att gå ner 20 kg till nyår misslyckades. Jag vill gärna sätta upp ett nytt mål men om jag misslyckas med detta också så sjunker självskänslan i botten igen. Jag får kämpa på som vanligt helt enkelt och hoppas att det duger. Gott nytt på er...eller är det bara samma gammla vanliga?

Inga kommentarer: