söndag 11 maj 2008

Dags för en uppdatering igen...

Slutet av veckan har gått så fort att jag knappt har kunnat hålla reda på vilka pass jag ska gå på och vad jag ska göra under resten av tiden. Min tanke om att cykla till min praktik de dagar jag inte tränar på eftermiddagen har funkat nästan helt. I fredags skulle jag ha cyklat men det blev inte så och inte orkade jag gå och träna heller så jag kännde mig lite skamsen men struntade snabbt i det och bestämde mig för att ta nya tag.

På lördagn var det tidigt upp och på gymet kl 9.10. Jag hade ett snabbt möte med min skridskomaskin och sedan bestämde jag mig för att gå in i styrkerummet och träna lite mage och armar. Jag kollade på klockan och tyckte jag hade gott om tid men när jag sedan gick upp, vad jag trodde var 9.25 så visade klockan där upp 9.30 och passet började precis så jag fick springa inoch ställa mig på min plats. Jag hann precis. Det dumma är att det är inte första gången detta händer så nästa gång jag är där så ska jag skriva i klagolådan så att de kan fixa till detta lilla problem. Men som sagt jag hann med början och resten av step kondition passet. Även denna gång stannade jag kvar och körde bodypump överkropp och även denna gång hade jag mer vikter än vad jag brukar. Det var tungt men kändes skönt efteråt. Efter det var det bara att gå hem och duscha och sedan begav jag mig till fots till Skäggetorp då Magnus föräldrar bor där och vi skulle till dem på eftermiddagen. Oturligt nog fick jag ett skavsår efter halva vägen men jag hade tur i oturen då Magnus mormor bor ungefär precis där jag fick skavsår så jag vandrade upp till henne och fick ett plåster och sedan kom lite fler av Magnus släktingar och hämta mig och mormor och skjutasde oss till Magnus föräldrar. Snacka om tur i oturen.

I dag, söndag, har jag varit i Vikingstad på förmiddagen då jag är konfirmandassistent där. Konfirmanderna skulle börja öva inte konfirmationen som är i midsommar och jag fick ansvaret att se till att alla provade ut sina konfirmandkåpor som de ska bära då. Det gick ganska smärtfritt. När jag senare kom hem satte jag mig ner och försökte konstruera en matlista för näta vecka och jag tycker att jag har lyckats. Nu är det bara att vänta och se vad Magnus tycker om upplägget. Efter det var det dags att dra iväg till gymet. Jag brukar ju annars ha vattengympa på söndgar men den har ju tyvärr slutat så jag fick hitta på något annat att sätt att träna på. det blev tillslut ett pass bodytoning och ett pass salsaaerobics. Dåp jag fortfarande har skavsår så kunde jag inte köra fullt ut men jag hängde med bra ändå på bodytoningen tycker jag. När det sedan gäller salsaaerobicsen så gick det lite sämre. Jag kanske satte 40-50% av alla stegen men med tanke på att det var väldigt svåra steg och första gången för mig så ger jag mig sjäv godkänt. Jag får träna lite hemma så jag kanske kan lite mer nästa vecka.

Nästa veckas träning börjar med cykling påmåndag och en träff med Linda på tisdag. Jag anar att det blir en runda runt stångån och jag vet att jag än en gång ska ställa mig på vågen och se vad den visar. Närvöst närvöst då det inte känns som om det har hänt något sedan den senaste stora viktnedgången, men vi får se. Jag får be alla jag känner att hålla tummarna kl 17 på tisdag.

2 kommentarer:

Soorya sa...

Jag kommer hålla tummarna! Oavsett viktminskning så måste ju all din träning ge bättre hälsa och mer muskler! Härligt och inspirerande!

MariaPetersén sa...

tack för stödet, det gick ju bra denna gång men jag kommer nog att känna såhär varje vägning som kommer