lördag 24 maj 2008

Nu är jag igång igen...

Förkyningen börjar bedarra och jag vågar gå till gymet igen. Igår var första gången på över en vecka och jag längtade bokstavligen till passet. Det var bodytoning som stod på schemat, ett pass där de blandar kondition och styrka. Jag drog med min syster och tillsammans svettades vi till skön musik. Jag måste säga att jag har nog blivit lite starkare under denna tid eller så känns det så nu när många av mina extra kilon har försvunnit.

Förra veckan skulle ju ha min hårdträningsvecka men det satta ju förkylningen stopp för men nu så kör vi igång. Idag är det tvåtimmars träning som gäller och så får jag chansen att öva upp min motståndskraft till god mat då jag ska på 40x2= 80 års fest. Magnus kusin och hennes man fyller båda 40 snart och firar med en lite fest. Vad det blir för mart vet jag inte men om det blir någon tårta så ska jag försöka att hålla mig bort ifrån den.

Måste ju berätta att jag har fått en ny stegräknare. Igår fick jag ett meddelande från Linda där hon skrev att jag hade en present att hämta i receptionen på gymet. När jag kom dit fanns där ett fint kort med massor av rörande ord på och ett insalget paket. Där i låg en ny stegräkanre som jag började att använda direkt. 10 000 steg om dagen i en vecka, nu kör vi!

4 kommentarer:

Soorya sa...

Hej!

Är bara nyfiken på hur du lägger upp det när du kör två timmar om dagen.. är det typ 1 timma styrka + 1 timma förbränning ena dagen, och sen 1 timma kondition + en timma förbränning varannan dag, eller hur ser det ut? Skulle du inte kunna dela med dig av din "träningsdagbok" emellanåt?

MariaPetersén sa...

Det varierar från dag till dag, en snabb promenad på en timme eller en lång cykeltur på en timme är aldrig fel. Annrs brukar jag oftast gå på de olika pass som erbjuds på gymet och där är det oftast en timme kondition, en timme styrka eller en timme blandad med styrka och kondition. Jag gör vad som finns och vad som faller mig i smaken. Idag blev det mixat kondition och styrka med snabba promenader.

Soorya sa...

Oki, så du håller egentligen inte koll på att du typ tränar alla muskler utan räknar med att det går på ett ut när du blandar olika pass? För jag gillar styrketräning i maskin, men om man byter ut det mot andra passa så vet man ju inte riktigt vad man får.. men.. jag kanske inte ska köra fast på detaljer...

MariaPetersén sa...

jag tränar det jag tycker är kul, Linda har nog lite mer koll när hon tränar mig så att vissa muskler kommer med, men känner jag att jag vill träna magen så kör jag på det och väntar med de andra och så är konditionspass bra för hela kroppen då du får lättare att återhämta dig efter ett jobbigt pass