fredag 9 maj 2008

Det blev varmare och varmare...

Solen skiner och fåglarna kvittrar, det är väldigt trevligt att vara ute just nu. Och som förskolelärare får man vara det många timmar om dagen. Vi var ute mycket på förmiddagen men även på eftermiddagen. Solen värmde och det var varmt och skönt. Men varnare skulle jag bli. När jag kom hem var det bara att svida om och traska ner till gymet. Det var dags för en omgång step kondition igen och oj vad varm det blev. Det värsta var att det inte bara blev varmt det blev kvata också. Ventelationen är inte så jättebra så efter nästan en timme känns det som om luften har försvunnit, inte bra men vi kör på ändå. Idag satt stegen och jag kunde hålla igång ordentligt. Dock måste jag ta pauser då jag svettas så dant att det rinner ner i ögonen och då svider det så mycket att jag knappt kan ha dem öppna. Ungefär som när man får schampoo i ögonen om inte värre. Men har man bara en handduk med sig och kan ta några små pauser ibalnd och torka sig i pannan innan svetten når ögonen så kan man köra hur hört som helst.

Inga kommentarer: