måndag 5 maj 2008

Ett nytt upplägg...

Från och med idag och tre veckor framåt så är jag ute på vfu (verksamhetsförlagd utbildning eller med andra ord praktik) och har kommit på ett sätt att inte bara ta bilen bort till förskolan där jag är. Det tar cirka 15 minuter med bil och 45-60 minuter med cykel. Så visst är det snabbare och bekvämare att ta bilen men det ska inte få hindra mig har jag tänkt. Då mina tider inte är likadana varje dag så har jag tänkt att cykla de dagar som jag börjar sent och ta bilen de andra dagarna men då träna på kvällen istället då cykelturen kommer bli ett rejält träningspass. Varesig jag vill eller inte så kommer det att gå undan med cykeln, jag försöker sakta ner för att inte bli för svettig men bara efter någon minut är jag uppe i samma takt ändå. Men men, så länge jag kommer fram ska jag inte klaga. Det kommer sålunda bli tre dagar med cykeln och två dagar med bil vilket jag tycker låter bra för min kroppsmotion och att springa runt och leka med barnen på förskolan är inte fy skam det heller.

2 kommentarer:

Soorya sa...

Du får ju alldeles för lite kommentarer här!.. Jag läser och inspireras iaf. Är på smällen och föder i september så än på ett tag blir det inga hårdsatsningar på träningsfronten, men jag tankar motivation hos dig! Har länkat till din blogg från min hemsida, hoppas det är ok!

MariaPetersén sa...

det är okej, kul att höra ifrån dig och att du inspireras av mig, det får mig att fortsätta kämpa