söndag 18 maj 2008

Neeej........

Gissa vad, jo jag har blivit förkyld igen. Det händer alltid när jag är ute på praktik men denna gång trodde jag att jag skulle slippa men icke. I fredags kväll smög halsontet på och huvudet spännde hela kvällen. Det var bara att ta en tablett och krypa ner i sängen. Hade ställt klockan på 8 på lördagen för att gå upp och träna som vanligt kl 9.30 men tyvärr hoppade jag över det. Jag låg kvar i sängen och tog en till tablett och sov till 10 i stället för att träna. Jag hade dock bestämt träff med min syster kl 12.30 för att ge henne en till gratis träningsvecka och för att testa på Afropower dance med henne. Wow vilket ös. Trots att jag var sjuk och kanske inte skulle ha tränat så kunde jag inte motstå att testa. Jag och syrran hade jättekul. Vi stampade med fötterna och viftade med armarna i en hel timme till underbart medryckande musik. När jag var klar var jag helt färdig och hade absolut inte sagt nej ifall någon hade erbjudigt sig att bära mig hem men så blev ej fallet så jag fick traska hem själv. Stannade ett slag och tittade på Akademiska rodden som utspelade sig på Stångån och pratade med en förälder till en av konfirmanderna som jag har hand om i Vikingstad. Han erbjöd mig en chans att testa på deras roddmaskin och vinna priser men jag var helt slut i min armar så jag avböjde.

När jag kom hem stoppade jag i mig lite mat trots att jag inte var så hungrig och sen somnade jag nästan i soffan trots att jag inte hunnit in i duschen innan. Som tur var kom Magnus hem från konfirmationen tidigare än jag trott och fick in min i duschen. Vilket var bra då jag bjudit bort mis och Magnus till mina föräldrar på kvällen för lite mat och tv-tittande. Jag var trött stor del av tiden men det var kul att komma hemifrån ett tag. Dock tog tröttheten över mot slutet och jag somande snarkandes i soffan framför tv med benen i Magnus knä. Mamma, Magnus och pappa bara skrattade när jag sömndruken vaknade när programet var slut och undrat om jag råkat somna. Nejdå sa de du bara snarkade så högt att det hördes till nedervåningen. Tack sa jag och gick ner för att åka hem. Var väldigt trött när jag satt i bilen men orkade att hålla mig vaken tills jag kom hem där jag somnade så fort jag lade huvudet på huvudkudden.

Klockan ringde vid 7.30 imorse. Magnus skulle iväg till "efterfest" med konfirmanderna då det var tårtkalas efter mässan Landeryd idag. Jag hade erbjudigt mig att hjäpa till att koka kaffe och förbereda men jag låg kvar i sängen även idag. Fick dock inte ligga kvar lika länge då Magnus pappa ringde och frågade om vi ville komma dit på lunch idag. Ja sa jag, då det skulle bli skönt att slippa laga mat. Efter det hasade jag mig ut till soffan där jag låg och halvsov framför tv:n tilla Magnus ringde och sa att han var på väg att hämta upp mig på vägen till sina föräldrar. Jag hade planerat att träna idag men Magnus mamma förbjöd mig och jag håller med mig. Jag har inte tid att bli ännu sjukare än vad jag är. Den hårda träningsvecka som skulle ha börjat imorrn får jag tyvärr skjuta upp några dar då näsan börjat att rinna och halsen har värkt hela dagen idag. Jag har även haft mycket träningsverka i nacken och ryggen sen i går så att hoppa över träningen idga har inte varit emot mig trots att jag saknar att träna när jag är sjuk.

Ikväll är det myspys framför tv:n som gäller och tidig sänggående. Jag ska upp till praktiken imorrn men chansar inte genom att ta cykeln riktigt än utan har övertalat Magnus att det är bäst för alla att jag tar bilen. För att om jag blir mer sjuk så kommer Magnus att få vara min betjänt under hela tiden och laga all mat, vilket inte är populärt om det inte gäller korv och makaroner. Harkel och snörvel och god natt.

2 kommentarer:

Soorya sa...

Uschamej, hoppas du kryar på dig snart... När jag är sjuk och inte kan träna så brukar jag i alla fall njuta av känslan av att jag VILL träna och se hur motivationskontot växer till sig, för så har det ju inte alltid känts... :-) Afropower låter jättekul, längtar till i höst när jag börjar träna igen!

/Helena

MariaPetersén sa...

Afropower var skitkul absolut värt att pröva hur dum man än tror att man ser ut, min motivation stiger och det känns faktiskt konstaigt att inte få träna...